مهارتهای جامع بالینی مامایی ​

(دو جلدی) ویژه آزمون فینال

دکتر بهرام قاضی جهانی, دکتر فرزانه گلبنی

رشته مامایی در ایران از کهن‌ترین رشته‌های دانشگاهی است و دانش‌آموختگان این رشته نیز از گذشته تا کنون دارای جایگاه ویژه‌ای در میان زنان این سرزمین بوده‌اند. در حال حاضر 100 سال از تدوین اولین کوریکولوم (برنامه آموزشی) مامایی ایران می‌گذرد و فارغ‌التحصیلان این رشته همواره در فراز و نشیب‌های موجود، از گذشته تا کنون در ارائه خدمات به مادران و خانواده‌ها پیشتاز بوده‌اند.

شما شایستۀ کتاب خوب هستید

با گلبان کتابِ خوب بخوان

خدمات ما

تهیه محتوای علمی

در حوزه مامایی و پزشکی همواره بر این باوریم با تهیه محتوای به روز و بهینه در فضاهای رسانه ای سنتی مانند کتاب و به روز مانند تولید کتاب الکترونیکی و سایت پاسخگوی نیاز پویندگان دانش باشیم

کتاب

با بیش از 30 سال تجربه، ما تنها ناشری هستیم که به صورت تخصصی در حوزه کتابهای زنان و مامایی فعالیت می‌کنیم. اعتماد اساتید و دانشجویان مامایی سرمایه بی‌پایان ماست.

فیلم

ما امکان استفاده از فیلمهای آموزشی تولید شده توسط گروه علمی گلبان را برای ارائۀ آموزش‌های علمی، تخصصی و مهارتی در اپلیکیشن اختصاصی گلبان فراهم کرده‌ایم.

بسته‌های آموزشی

شما می‌توانید بدون نیاز به حضور در کلاس برای شرکت در آزمون‌های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، کارشناسی ارشد مامایی، مشاوره در مامایی، دکترای بهداشت باروری و مامایی از بسته‌های تخصصی گلبان استفاده کنید.

دوره‌های آموزشی

برای ششمین سال پیاپی دوره‌های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد مامایی، مشاوره در مامایی، دکترای بهداشت باروری و مامایی 1402، زبان انگلیسی و آزمون استخدامی مامایی در آکادمی گلبان برگزار می‌شود.

تازه‌های نشر

محصولات جدید گلبان

معرفی کتاب جدید

بارداری و زایمان ویلیامز 2022

با انتشار پیاپی ششمین ویراست از این کتاب، در سال 2022 ترجمۀ ویلیامز گلبان 22 ساله شد.

ویژگیهای ترجمۀ جدید بارداری و زایمان ویلیامز گلبان:

در آغاز هر فصل از کتاب ویلیامز 2022، بارکدی در اختیار شماست که از طریق آن، به توضیح استادان در مورد تازه‌ها و جنبه‌های علمی و کاربردی مطالب هر فصل دسترسی پیدا خواهید کرد…

 
بارداری و زایمان ویلیامز گلبان

نظرات شما

درباره ما چه نظری دارند

لطف دانشجویان گلبان در این چند سال به صورتهای مختلف ما را تشویق به ادامه این راه کرده است. نظرات جمع آوری شده دانشجویان را در این بخش کنار هم قرار داده ایم تا مشوقی برای ما باشد.

نویسنده ماه

پروفسور داریوش فرهود

(پدر علم ژنتیک ایران)

کارشناسی در روانشناسی (BSC) از دانشگاه ماینس، آلمان (1963)
دکتری پزشکی(MD) از دانشگاه ارلانگن، آلمان (1969)
دکتری ژنتيک انسانی و انسان شناسی (PHD) از دانشگاه ماينس، آلمان (1972)
پروفسوری در ژنتيک پزشکی (Prof) از دانشگاه مونيخ، آلمان (1991)

کتاب‌هایی از این نویسنده

مقالات

اخبار و بلاگ

شرح رویداد‌ها جدید گلبان و رشته مامایی را میتوانید در این قسمت بیابید

خبرنامه گلبان

برای دریافت کتاب آنلاین رایگان و عضویت در کانال واتزآپ خبرنامه گلبان شماره واتزآپ خود را وارد کنید

چهل کتاب برای دانشجویان مامایی

در سالهای گذشته، در تعدادی از حوزه‌های مطرح در این کوریکولوم، تلاشهای بسیار خوبی توسط استادان صاحب‌نام مامایی انجام شده‌اند و شاهد گردآوری و تالیف کتابهایی در برخی از این حوزه‌ها بوده‌ایم. باوجوداین، فقدان مجموعه‌ای منسجم و ساختارمند و در عین حال کاملاً علمی و معتبر، از سالها قبل مشهود است و این نیاز و ضرورت، هم در سطح استادان و هم در سطح دانش‌پژوهان احساس می‌شود.

انتشارات گلبان با تکیه بر دانش والای استادان طراز اول مامایی، تلاش کرده است در جهت حل این مشکل گام بردارد و تحقق این هدف بزرگ را حاصل تلاش این بزرگواران می‌داند. گلبان نیز تمام تجربة ۳۰ ساله و امکانات خود را همسو با این عزیزان به‌کار گرفته است تا مجموعه‌ای کاملاً علمی و مبتنی بر شواهد، در شأن جامعة بزرگ مامایی کشور، آماده و ارائه شود.

حاصل این تلاش شبانه‌روزی، مجموعه کتابهای کوریکولوم مامایی ایران است که بیش از چهل عنوان کتاب را شامل می‌شود و به‌تدریج در اختیار جامعة مامایی قرار خواهد گرفت.

درسنامه اختلالات جنسی گلبان

این کتاب در حقیقت ترجمه‌ای از مجموعه‌ی دو کتاب اصلی و کتاب کار تالیف دکتر جان پی وینچز است که در کنار یکدیگر گنجانده شده و ترکیب کامل و جامعی را برای مخاطبین تشکیل می‌دهد. کتاب حاضر دارای ویژگی‌های متعدد و منحصر به فردی است؛ اطلاعات موجود در برنامه ارزیابی، نحوه برخورد و درمان این کتاب براساس تحقیقات تجربی و بالینی نویسنده اصلی بنا شده است و در حقیقت به مثابه یک راهنمای بالینی در حوزه ارزیابی و نحوه مواجه با اختلالات کارکرد جنسی برای ارزیابان، آموزشگران و درمانگران این حوزه قابل توصیه و استفاده است. مزید بر این، دانشجویان رشته‌های مرتبط از جمله روانشناسی، روانپزشکی، مامایی و سلامت باروری، زنان و زایمان، اورولوژی، پزشکی قانونی و پزشکی عمومی امکان بهره‌گیری آموزشی از محتوای مندرج در این کتاب را دارند.
در ابتدای هر فصل از کتاب اصلی، مواد مورد نیاز، رئوس مطالب و مرور کلی بیان شده‌اند و در پایان هر فصل سناریوی شبیه‌سازی شده از مصاحبه بین درمانگر و مراجع آورده شده و با ذکر تکالیف منزل خاتمه یافته است. در کتاب کار از شیوه عملکرد مبتنی بر شواهد بهره برده شده به گونه‌ای که این کتاب اطلاعات صحیحی درباره مسائل جنسی زوجین در اختیار خواننده قرار داده و توصیه‌ها و پیشنهادات عملی برای مدیریت مشکلات شایع جنسی ارائه می‌دهد.